Et tu, Brutus?

Jaha, ännu en blogg? Varför detta nu då? Finns det inte tillräckligt många av dem redan? Och en om film också? Vad ska nu detta vara bra för? Ja, alla dessa frågor kan man fråga sig.

Syftet här är dock inte att kritisera filmer som folk har lagt ner massor med tid och pengar på för att skapa. Det kan alla tusentals recensenter göra istället. Nej, istället vill jag uttrycka mitt intresse med rekommendationer, inlägg och allmäna funderingar. Men jag tänker inte förneka att en och annan nördighet kommer att föreligga då och då.

Jag vill även öppna intresset för för film för just DIG. Jag vill få dig att förstå varför även filmer du tycker är kassa kan vara speciella. Kanske har vissa filmer ett väldigt viktigt grundbudskap, en talangfull skådespelare som bara syns i en biroll med fem minuters speltid eller kanske bara dialogen är väldigt välskriven. Jag vill få dig att förstå att film är en upplevelse som kan erbjuda en verklighetsflykt, ett intryck, en berättelse, en känsla....ja, ett enda stort helhetsintryck för att sammanfatta det hela. 

Men ja, kanske gör jag det bara för att få utlopp för mitt eget filmintresse...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0