Cirka 12 timmar kvar

12:29:20 för att vara exakt när jag skriver detta. Ganska roligt att ha en countdown att följa. Fast fan, alla kanske inte fattar vad jag snackar om. Jo, Oscarsgalan är inatt!!

12:27:14 - Det är ganska intressant i år, då det är tio filmer som är nominerade till bästa film i år. Förra året var det bara 5. Jag har inte sett alla av dem, men om jag orkar se tre stycken idag har jag sett nio av dem (för Precious tänker jag faktiskt inte se). Men det orkar jag nog inte. Men kanske två...

12:23:17 - IMDBs användare har röstat och 33% av alla tror att Avatar vinner bästa film. Det ska bli spännande att se om förväntningarna stämmer, eller om jurån går en annan väg. vi får se helt enkelt...

12:20:03 - Bästa manliga huvudroll blir också spännande. Jag har visserligen inte sett Crazy Heart, där Jeff bridges är nominerad, men jag hoppas innerligt att Morgan Freeman får en statyett att pryda sin hylla med för sin rollprestaton som Nelson Mandlea i Invictus. Dock är ju Jeff Bridges otroligt duktig han med, så det kan bli riktigt spännande.

12:16:24 - Alla svenskar ska ju definitivt hålla tummarna för Istället för Abrakadabra, som kan vinna bästa kortfilm. Hoppas, hoppas, hoppas...

12:14:28 - Jag skriver nog mer under dagen, nu ska jag nog övertala Maddis att se The Hurt Locker med mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0