Man kanske ska vara hemma på lördagkvällar istället?

Galet vad mycket filmer det går på helger! Eller är det bara idag? Jag kikade just på tv-tablån, för jag hörde någonstans att Toy Story 2 (1999) skulle visas ikväll (vilket jag tror är en bra förfestssysselsättning). Jag har själv ingen tv för stunden och således kollar jag nästan aldrig vad som går på tv. Men det här var ju helt galet:

SVT1 visar The Red Violin (1998) kl 23:50. En väldigt bra skildring över vår historia, där vi får följa en fiols väg från ägare till ägare. Den skapas i Italien, hamnar i ett barnhem i Tyskland, spelas av ett underbarn i Österike, färdas med zigenare genom Europa, förstörs nästan under kulturrevolutionen i Kina och säljs slutligen på auktion i Paris. Mycket sevärd!

TV3 visar Toy Story 2 (1999) kl 19.45. Jag har inte sett den sen den var ny, men vill minnas att det var galet rolig, och den är även vald till världens fjärde bästa uppföljare (se mer om det här). Vidare kan man se Martin Scorseses maffiafilm Godfellas (1990) kl 00:15.

TV4 har valt att visa Joel Schumachers The Number 23 (2007) med Jim Carrey i huvudrollen kl 21:25, som följs av Vanilla Sky (2001) kl 23:35. Systerkanalen TV4Plus ger oss också rymdvarelsekomedierna Men in Black (1997) och Men in Black 2 (2002) för att skratta åt mellan 22:00 - 23:55.

Till sist kan man se The Boys from Brazil (1978) kl 01:00 på TV8. En film där en judisk journalist får reda på att Dr. Mengele planerar något fasansfullt för att fortsätta planerna om ett tredje rike.

Är det alltid såhär, eller är det bara just denna helg? Hursom så är det är bara att välja och vraka, om man väljer soffan före andra långgatan en sån här lördagkväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0